perjantai 21. helmikuuta 2014

Laulu kadotetulle inhimillisyydelle ja pyhyydelle



Meidät herätettiin lyönneillä kasvoihin ja heitettiin ulos
Maailmaan missä jokainen on toisensa vihollinen
Maailmaan missä ystävykset osoittavat toisiaan aseilla
Minkä unelmat ovat alistamista ja mainosten lauseita
Missä nuoret tytöt ovat aamupala patriarkaatille
Pojat  valmennetaan valtapeleillä maskuliinisiksi sadisteiksi
Siinä maailmassa henkisyys on kauppatavaraa, uskonnot teurastusta
Sillä ei ole sielua, totuutta eikä hyveitä
Hitler olisi ylpeä sen hierarkioista ja nerokkaasta nälkäpelistä

Olen nyt siellä alastomana ja katselen ympärilleni
Näen neuloja, piikkejä, euroja, poliitikkoja ja sokeita kerjäläisijä
Mekin alamme hiljalleen menettää aistimme ja tietomme
Meistä on tulossa eläviä kuolleita jotka vaeltavat joka aamu lähiöistä keskustaan
Epätoivoisiin yrityksiin kavuta hierarkiassa ylös
Koska tahansa matto vedetään altamme
Et voi voittaa, voit vain tulla huijatuksi ja pahoinpidellyksi

Näen sinut leipäjonossa, olit kerran niin kaunis
Nyt näytät murskaantuneelta ja raiskatulta unelmalta
Joka hortoilee helpotusta hakemassa Itä-Helsingin kulmilla
Tiedät liian hyvin miten vähän ihmisen kehosta maksetaan
Tiedät liian hyvin miten piikki lävistää ihon ja tuo hetken utopiaa
Hait ekstaasia, mutta sait rotanmyrkkyä ja nyrkkejä
Sinusta tuli yksi synkkä ja onneton kasvo muiden joukossa
Yksi joka ei selvinnyt ja josta ei tullut voittoisaa rocktähteä

Poliisien gorillajoukko tunkeutuu kotiini murskaten oven
Koska en käytä samoja aineita kuin he
Minut paiskataan maahan ja hakataan
OIKEUS on puhunut lihaksikkailla käsillä ja pampuilla!
OIKEUS on eliitin ylivaltaa, syytteitä ja epäinhimillisiä paljusellejä
Anteeksi vaan jos minulla ei ole tapana sitä kunnioittaa!

Nimeä minulla ei enää täällä ole
Minulla on nyt jäljellä vain punamusta sieluni
Joka kaiken yön keskellä raivoissaan huutaa
Kaikki muu minulta on viety pois tavalla tai toisella
Vanhempani makaavat tiedottomina ja hiljaisina potilaina
Sinut katkeroitti ja tuhosivat ne kadut joita kerran rakastit
Toverini ovat suljettuina mielisairaaloihin ja vankiloihin
He kirjoittavat yksinäisiä itsemurhakirjeitä enkeleilleen

Nyt seison henkesi kanssa Suomenlinnassa katsomassa merta
Se oli kerran portti vapauteen ja uusiin maailmoihin
Laivat eivät enää nosta purjeitaan ja seilaa kaukaisille rannoille
Merimiehet eivät ole nyt romanttisia ja kauniita rakastajia
Merenneidot eivät ui purjelaivan vierellä houkuttelemassa minua pidemmälle
Pakeneminenkin on kielletty ja rajat sulkeutuvat
Laulan bluesin säveliä ja itkuvirsiä
Laulan ne merelle ja sinun hengellesi
Laulan ne kaikille kumppaneille ja tovereille jotka ovat kaatuneet
Laulan sokeudessa kuljeksiville sieluille niiden omalla kielellään
Minä olen heidän kanssaan, minä olen heidän puolellaan nyt ja aina!

Kaikki näytää toivottomalta, tiedän sen
Mutta kuitenkin jossakin täällä on Toinen maailma
Kaiken setelinharmaan betonin, teräksisten ovien, lasin ja valheiden alla
On vieläkin jäljellä jotain mikä hyvyyttäkin tuo
Se on valoa, se on rakkautta, se on puhtautta, se on pyhää gnosista
Josta Jeesus, pyhimykset, runoilijat, Buddha ja tuhat Amazonin shamaania puhuivat
Sitä ei voi mikään saasta, korruptio, poliisit tai kama tuhota
Ja se on mihin minä uskon ja mitä minä etsin silloinkin kun muut ovat kaatuneet

Etsin sitä sinun henkesi puhuessa minulle unissani

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti